FAQ

FAQ


1. Czy po podpisaniu umowy licencyjnej z Grupą INTERSPORT zmienił się skład Zarządu Spółki?

Nie, skład Zarządu Spółki nie zmienił się. Od 18 lat stanowią go założyciele dawnej firmy MAKS, która po podpisaniu umowy licencyjnej i inwestycyjnej zmieniła nazwę na INTERSPORT Polska S.A.

2. Czy INTERSPORT Polska S.A. jest spółką zagraniczną?

Nie, po połączeniu spółki MAKS z INTERSPORT około 60 % posiadają dawni akcjonariusze MAKSA, INTERSPORT posiada 25 % udziału a na rynku publicznym jest ok 15 % akcji.

3. Co to jest INTERSPORT International Corporation (ICC)?

Jest to spółka prawa szwajcarskiego zrzeszająca 32 kraje w tym Polska, której udzielono licencji. GRUPA INTERSPORT jest wspólną grupą zakupową. Poszczególne związki narodowe tworzą różne, niezależne organizacje a posiadają wspólną nazwę INTERSPORT i mają prawo korzystać z wszystkich przywilejów przynależności do wspólnej grupy zakupowej. Za uiszczeniem jednakowej dla wszystkich krajów stosunkowo małej opłaty licencyjnej. Obecnie INTERSPORT jest największą na świecie organizacją zajmującą się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych.

4. Jaka jest strategia towarowa sieci INTERSPORT Polska S.A. ?

Sieć sklepów INTERSPORT posiada pełną gamę towarów sportowych dla około 40 dyscyplin sportu. Oferta asortymentowa oparta jest przede wszystkim na czterech głównych grupach marek : marki strategiczne (m.in. Adidas, Nike, Salomon, Reebok, Puma, Atomic, Rossignol), krajowe (m.in. Bergson, Alpinus, Campus, Berkner), zagraniczne uzupełniające (m.in. The North Face, Descente, Spyder, Phenix, Killy) i marki własne(McKinley, Crazy Creek, Etirel, Pro Touch, Aquamax, Energetics, Firefly, Nakamura, Tecno Pro.

5. Czym różnią się marki własne INTERSPORT od marek własnych innych konkurencyjnych sieci?

Strategia towarowa INTERSPORT przewiduje udział marek własnych w całej światowej sieci na poziomie około 15 %. Obecnie w Polsce jest to kilka procent. Marki własne INTERSPORT charakteryzują się wysoką jakością przy zachowaniu możliwie najlepszej ceny. Celem INTERSPORT nie jest posiadanie najtańszych produktów, ale dobrych, zaawansowanych technologicznie. Przykładem może tu być McKinley, który w europejskim outdoorze jest marką NR 1.

6. Jaki Spółka ma pomysł na wzrost konkurencyjności względem innych sieci sportowych?

Przede wszystkim Spółka INTERSPORT Polska S.A. stawia na wysoką jakość swojego asortymentu oraz na kompleksową obsługę klienta. Dlatego bazuje na wiodących markach na rynku sportowym typu Adidas, Nike, Reebook i poszerza swoje działania uzupełniające o profesjonalny serwis, sklep internetowy, infolinię, testy narciarskie, szkółkę dla dzieci oraz o tzw. "Oferty Specjalne", czyli wybrane modele wiodących marek sprzętu sportowego, wyprodukowane dla INTERSPORTU i dostępne tylko w naszej sieci.

7. Jaka jest strategia rozwoju INTERSPORT Polska S.A. na najbliższe lata?

Planuje się, że sieć specjalistycznych sklepów sportowych INTERSPORT Polska na koniec 2008 roku, będzie wynosiła 25 sklepów, o łącznej powierzchni ponad 25 tys. m2 przy obrotach rzędu 250 mln. zł.

8. Jaki wpływ na wyniki finansowe Spółki będzie miała organizacja przez Polskę i Ukrainę "EURO 2012"?

Z pewnością będzie to miało bardzo pozytywny wpływ na wyniki finansowe naszej Spółki, gdyż Polacy z roku na rok wydają coraz więcej swoich dochodów na tzw. "aktywny wypoczynek", czyli również na sprzęt sportowy którym handlujemy.

sport to the people