Szacunkowe wyniki finansowe za rok 2014


Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe


Zgodnie z § 5 pkt. 1 ppkt 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka w 2014 roku:

1) wypracowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 217.184 tys. zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013 (było: 219.891 tys. zł). Większa sprzedaż towarów z grup całorocznych (ok.+20%) skompensowała spadek sprzedaży grup zimowych (ok.-20%);
2) odnotowała wartość EBITDA w wysokości 5.692 tys. zł, wobec wartości EBITDA w wysokości 6.534 tys. zł w roku 2013;
3) odnotowała stratę netto w wysokości 2.653 tys. zł, wobec straty netto na poziomie 1.873 tys. zł osiągniętej w roku 2013.

W roku 2014 Spółka poniosła koszty przeprowadzenia n/w działań, których efekty będą widoczne w roku następnym:

a. dokonano istotnych zmian w polityce towarowej – zwiększono procentowy udział grup całorocznych w ogólnej sprzedaży w stosunku do grup towarów zimowych. Wprowadzono zmiany w wystroju sklepów, polegające na wydzieleniu stałych, całorocznych stref do sprzedaży grup towarowych: football, running, fitness, outdoor, pływanie. Zmniejszenie stanu towarów zimowych, w wyniku pogłębionej wyprzedaży, w 2014 roku spowodowało spadek marży o 0,4 p.p. (z 39,3% w 2013 roku do 38,9% w 2014 roku) - niemniej jednak, docelowo, zamiana grup zimowych na całoroczne spowoduje podniesienie marży procentowej;

b. zoptymalizowano powierzchnię sprzedaży salonów. Spółka ograniczyła nierentowną powierzchnię kilku sklepów i równocześnie otworzyła 3 nowe sklepy w 2014 roku, w wyniku tych działań całkowita powierzchnia sprzedaży nie uległa zmianie;

c. kontynuowano program obniżania kosztów prowadzenia działalności; w 2014 roku, pomimo 3 nowych sklepów, Spółka zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o około 740 tys. zł;

d. wdrożono strategię rozwoju e-sklepu i programu lojalnościowego dla stałych klientów.


Szczegółowy raport finansowy za rok 2014 zostanie opublikowany w dniu 20 marca 2015 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.


Załączniki
sport to the people