Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
W związku z jednorazowym zdarzeniem w styczniu 2016 roku, którym była dodatkowa sprzedaż prowadzona w dniach od 15-31 stycznia br. na halach sportowych podczas Mistrzostw EHF EURO 2016TM w Piłce Ręcznej Mężczyzn, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie podaje do publicznej wiadomości szacunkowy wpływ tego zdarzenia na wyniki osiągnięte przez Spółkę w styczniu 2016 roku:
1.Przychody netto ze sprzedaży:
Z dodatkowej sprzedaży prowadzonej podczas Mistrzostw EHF EURO 2016TM uzyskano przychód w wysokości 698 tys. zł, co stanowi 3% udział w ogólnych obrotach w styczniu 2016 roku (łączne przychody netto ze sprzedaży odnotowane przez Spółkę w tym miesiącu wyniosły ok. 24.636 tys. zł).
2.Koszty:
Całkowite koszty obsługi eventu (m.in. budowa stoisk, obsługa osobowa, licencje, opłaty) wraz z kosztem niesprzedanych towarów wyniosły 320 tys. zł.
Spółka nie poniosła kosztów marketingowo – reklamowych związanych z promocją znaku towarowego „INTERSPORT” na bandach oraz innych nośnikach reklamowych – które obejrzało 31 milionów Polaków (400 tys. uczestników na halach i ok. 30,5 milionów widzów dzięki transmisji telewizyjnej). Wydatki z tym związane zostały pokryte z budżetu międzynarodowego.
3.Zysk brutto:
Z dodatkowej sprzedaży prowadzonej podczas Mistrzostw EHF EURO 2016TM wypracowano zysk brutto w wysokości około 100 tys. zł, co stanowi około 3% udział w ogólnym zysku brutto (łączny zysk brutto wypracowany przez Spółkę w styczniu 2016 roku wyniósł ok. 3.100 tys. zł).