I kwartał 2014 roku


Pierwszy kwartał zakończony zyskiem,

W I kwartale 2014 roku sieć INTERSPORT Polska S.A. wypracowała zysk brutto w wysokości 519 tys. zł, a wartość EBITDA wyniosła 2 641 tys. zł.


Spółka osiągnęła w I kwartale 2014 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 59 771 tys. zł, czyli o 2,95% więcej w stosunku do I kwartału 2013 roku (było: 58 058 tys. zł). Rekordowe obroty w marcu br. (+33,0%) zrekompensowały Spółce słabe przychody osiągnięte w styczniu br. (-12,7%).

W I kwartale 2014 roku Spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 519 tys. zł.

Ze względu na brak zimy, w lutym br. sieć INTERSPORT pogłębiła wyprzedaże sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej. Wpłynęło to na obniżenie marży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, a z drugiej strony pozytywnie zadziałało na zmniejszenie stanów magazynowych asortymentu zimowego.

Narastająco, od stycznia do marca 2014 roku, EBITDA wyniosła 2 641 tys. zł.

W wyniku realizowanego procesu optymalizacji, Spółka zanotowała w I kwartale 2014 roku o 0,7% niższe koszty działalności w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to osiągnąć pomimo powiększenia sieci sprzedaży.

W marcu 2014 roku sieć INTERSPORT Polska uruchomiła dwie nowe lokalizacje: w Centrum Handlowym Felicity w Lublinie (sklep o powierzchni 887 m2) oraz w Galerii Amber w Kaliszu (sklep o powierzchni 501 m2). To pierwsze w tych miastach punkty handlowe INTERSPORT, dzięki którym Spółka poszerzyła swój rynek zbytu.

ZARZĄD INTERSPORT Polska S.A.


Załączniki
sport to the people