I półrocze 2015 roku


Pierwsza połowa roku zakończona dobrym wynikiem,

Konsekwentne obniżanie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży zaowocowały dobrymi wynikami sieci INTERSPORT po I półroczu 2015 r.

Spółka INTERSPORT Polska S.A. w I półroczu 2015 roku wypracowała zysk brutto na poziomie 1.335 tys. zł (było: 98 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), pomimo niższych o 3,4% przychodów netto ze sprzedaży odnotowanych rok do roku (jest: 111.264 tys. zł, było: 115.139 tys. zł). Jest to najlepszy w historii Spółki wynik pierwszego półrocza wypracowany z działalności podstawowej (bez zdarzeń jednorazowych). Pozytywny wpływ na wynik miało obniżenie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży procentowej.

Sukcesem Spółki w I kwartale br. było podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów rok do roku. Mniejsze obroty wynikały głównie z niższej sprzedaży towarów zimowych. Pozytywny wpływ na wynik brutto w I kwartale br. miały następujące działania: poprawa rok do roku marży, zmniejszenie kosztów na porównywalnych sklepach  oraz brak pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Istotne jest to, że w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży, jednocześnie zmniejszając r/r zapas magazynowy towarów zimowych.

W II kwartale br. na porównywalnych obrotach, Spółka po raz pierwszy w swojej historii wypracowała zysk. Wprowadzona przez Zarząd zmiana polityki towarowej polegająca na zwiększeniu udziału całorocznego asortymentu w ogólnej sprzedaży wraz z ograniczaniem kosztów, m.in. poprzez optymalizację powierzchni salonów – przyniosła zamierzone efekty.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, największą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2015 roku odnotowano w grupach towarowych: fitness trening, multisport tekstylia i obuwie sportowe. Dodatkowo, pozytywnie na półroczne wyniki Spółki wpłynęły: (1) wzrost średniego paragonu wartościowo i ilościowo osiągnięty na sklepach (2) oraz rozwój kornerów tematycznych, dobrze ocenianych przez klientów.

Sieć INTERSPORT Polska S.A w I półroczu 2015 roku przedłużyła na dobrych warunkach finansowych umowy najmu lokali handlowych w Bytomiu (Centrum Handlowe Atrium Plejada) oraz w Poznaniu (Centrum Handlowe M1). W lipcu br. Spółka podpisała aneksy przedłużające  umowy najmu lokali w Krakowie (Galeria Krakowska) oraz Katowicach (CC Silesia), oraz umowę na najem nowego salonu INTERSPORT o powierzchni 758 m2 w Centrum Handlowym „Zielone Arkady” w Bydgoszczy, którego uruchomienie planowane jest w IV kwartale 2015 roku.


Załączniki
sport to the people