I półrocze 2011 roku


Komentarz do osiągniętych wyników finansowych


Drugi kwartał nie odrobił straty z początku roku,

Wzrost sprzedaży o 4,8% w II kwartale br. nie poprawił znacząco wyników INTERSPORT w perspektywie całego półrocza. Słaby I kwartał br., w którym odnotowano niższe o 31% obroty w salonach, przyczynił się do straty za I półrocze 2011 r. Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca br. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży niższe o 18,3%  w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spółka INTERSPORT Polska S.A. w I półroczu 2011 roku odnotowała mniejsze przychody ze sprzedaży towarów i usług o 18,3 % w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, osiągając przychód w wysokości 98.089 tys. zł, wobec 120.077 tys. zł w 2010 roku. W I półroczu 2011 roku strata brutto wyniosła 1.135 tys. zł wobec zysku brutto w wysokości 1.108 tys. zł wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główną przyczyną straty są dużo niższe obroty odnotowane w I kwartale br.  w porównaniu do I kwartału 2010 r.


W perpektywie całego półrocza, Spółka nie osiągnęła wyników sprzedaży, które byłyby satysfakcjonujące  z punktu widzenia Zarządu:

  • ·W I kwartale 2011 roku, z uwagi na zbyt ciepłą zimę, Spółka odnotowała niższe o 31% przychody ze sprzedaży towarów i usług w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Wpłynęły na to nietypowe warunki pogodowe, spadek ilości klientów odwiedzających salony oraz ogólna niesprzyjająca koniunktura, która wystąpiła w całym sektorze handlu artykułami sportowymi w Europie. Branża sportowa odnotowywała wówczas od 20 do 40% niższe obroty.

  •  W II kwartale 2011 roku Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży wyższe o 4,8% w odniesieniu do analogicznego okresu 2010 roku, ale niższe od oczekiwań Zarządu. W bilansie całego półrocza, przychody II kwartału nie wpłynęły znacząco na poprawę wyników Spółki.

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. po zakończeniu okresu wzmożonego rozwoju rozpoczął proces optymalizacji powierzchni sprzedaży całej sieci. W kwietniu 2011 roku, zgodnie z planem, uruchomiono jeden nowy sklep o powierzchni 758 mw Galerii Słonecznej w Radomiu, zaś w czerwcu podjęto decyzję o nie przedłużaniu umowy najmu lokalu o powierzchni 510 m2 w CH Plejada Sosnowiec. Jesienią tego roku Spółka planuje uruchomienie dwóch salonów (w Rzeszowie i Szczecinie). Będą to pierwsze punkty sprzedaży sieci INTERSPORT w tych miastach, tym samym Spółka poszerzy zakres terytorialny dostępności swojej oferty.

W I półroczu br.  znaczącej poprawie uległa marża brutto ze sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Jest to zgodne z przyjętą przez Zarząd strategią i założeniami do prognozy finansowej na 2011 rok. INTERSPORT Polska S.A. planuje osiągnięcie w 2011 roku przychodów ze sprzedaży w wysokości 215 mln zł, wypracowanie zysku brutto w przedziale kwotowym 0,6 - 2,0 mln zł oraz wartości EBITDY w wysokości 10,3 mln zł. Najważniejszym okresem sprzedażowym dla Spółki są dni od 10-30 grudnia każdego roku, w których wypracowywane są największe w skali roku obroty przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej marży. Dlatego też, dopiero pod koniec grudnia możliwe są szacunki wyników finansowych Spółki w perspektywie całego roku.

ZARZĄD INTERSPORT Polska S.A.


Raport ESPI z dnia 31 sierpnia 2011 roku

sport to the people