Korekta prognozy finansowej na rok 2011
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt. 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zgodnie z § 31 pkt. 2, 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. dokonuje korekty prognozy na rok 2011 przedstawionej w raporcie bieżącym nr 14 z dnia 21 marca 2011 roku.
Prognoza spółki INTERSPORT Polska S.A. na rok 2011 zakładała osiągnięcie:
‐ przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 222 mln PLN,
‐ zysku brutto w przedziale kwotowym 1,6‐3,0 mln PLN,
‐ wartość EBITDY w wysokości 11,3 mln PLN.
Po korekcie Spółka prognozuje osiągnięcie w 2011 roku:
‐ przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 215 mln PLN,
‐ zysku brutto w przedziale kwotowym 0,6‐2,0 mln PLN,
‐ wartość EBITDY w wysokości 10,3 mln PLN.
Spółka wyjaśnia, że głównym czynnikiem wpływającym na obniżenie prognozy w powyższym zakresie była mniejsza od zakładanej liczba klientów w salonach, która wpłynęła na osiągnięcie mniejszych od prognozowanych przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w II kwartale 2011 roku (raport bieżący nr 28/2011).
Podstawy i istotne założenia prognozy:
Przedstawiona prognoza wybranych danych finansowych odzwierciedla obecny stan wiedzy Zarządu, co do możliwości kształtowania się przyszłych wielkości ekonomiczno‐finansowych INTERSPORT Polska S.A.
przy założeniach że:
1. Średni kurs roczny Euro do PLN utrzymany będzie na poziomie 4,0 PLN (Kurs Euro wpływa na wysokość kosztów z tytułu czynszów oraz na wysokość marży ze względu na częściowe, 15% zakupy w walucie).
2. Ilość sklepów będzie optymalizowana. Planowane jest uruchomienie dwóch nowych salonów sprzedaży oraz zamknięcie jednego nierentownego.
3. Poprawa marży o ponad 2 p.p. w rozliczeniu rocznym.
4. W roku 2011 nie wystąpią nietypowe zdarzenia, mające negatywny wpływ na polski rynek artykułów sportowych, na którym Spółka prowadzi działalność (m.in. nietypowe zjawiska atmosferyczne).
Monitorowanie oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników:
1. Spółka INTERSPORT Polska S.A. będzie na bieżąco monitorowała realizację prognozowanych wyników na podstawie wewnętrznych raportów sprzedaży. Ocena możliwości realizacji prognozowanych wyników zostanie opublikowana w raportach okresowych. W przypadku wystąpienia istotnych odchyleń (powyżej 10%) od prognozowanych wielkości, ich korekta będzie podawana w formie raportów bieżących.
2. Jednocześnie Zarząd Spółki podtrzymuje swoje stanowisko, iż najważniejszym okresem sprzedażowym wpływającym na wypracowanie prognozowanych wyników są dni od 10 – 30 grudnia każdego roku. Okres ten generuje największe w skali roku obroty przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej marży, dlatego też analiza stopnia realizacji prognozy będzie możliwa dopiero pod koniec grudnia.
Zaprezentowana prognoza wyników finansowych nie była poddana ocenie biegłego rewidenta co do kompletności i rzetelności przyjętych założeń prognozy oraz zastosowanych do sporządzenia prognozy zasad rachunkowości.
Załączniki