INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie („Spółka”, „INTERSPORT”) informuje, że według wstępnych szacunków w III kwartale roku obrotowego 2021/2022 tj. od 1 października do 31 grudnia 2021 r., łączne przychody netto ze sprzedaży Spółki wyniosły 63 409 tys. zł i były wyższe o 58,1% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 40 115 tys. zł).
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w III kwartale roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła zmiana strategii Spółki w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Skutecznym narzędziem okazała się również korekta komunikacji marketingowej. Zdecydowanie głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 47,5% (wzrost 8,4 p.p. w odniesieniu do III kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży.
W okresie od 1 października do 31 grudnia 2021 r. Spółka wypracowała rok do roku:
a) w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 35 188 tys. zł, marża 17 214 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 16 701 tys. zł, marża 7 169 tys. zł), obrót wzrósł o 110,7%, marża wzrosła o 140,1%.
b) sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego („e-commerce”). Obrót 6 024 tys. zł, marża 2 430 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 6 067 tys. zł, marża 1 772 tys. zł ), obrót na podobnym poziomie, masa marży wzrosła o 37,1%.
Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2021 r. Spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 169 883 tys. zł, czyli o 39,2% wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 122 028 tys. zł).