Podstawa prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informac je poufne.
Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że w maju 2017 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 13.604 tys. zł, czyli o 23,3% niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 17.738 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sprzedaż rok do roku była niższa o 18,9%.
Jednocześnie w maju 2017 roku sieć INTERSPORT wypracowała o 3,5 p.p. wyższą marżę ze sprzedaży w sklepach.
Głównym powodem niższych obrotów na sklepach w maju br. był niższy o ok. 60% stan towarów marek własnych INTERSPORT. Jest to wynikiem zmiany modelu zakupowego marek własnych – wstrzymanie zakupów od pośrednika i rozpoczęcie odbiorów towarów bezpośrednio z fabryk od końca sierpnia br.
Narastająco, od stycznia do maja 2017 roku, Spółka odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 75.127 tys. zł, czyli o 16,8% mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku (było: 90.244 tys. zł).