Przychody za styczeń

Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne


Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, iż w styczniu 2011 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 20.894.000 i były niższe o 39,7 % w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku.
 
W styczniu 2010 roku Spółka odnotowała obroty w wysokości 34.655.000 i był to rekordowy wynik sprzedaży w historii firmy, do czego przyczyniła się bardzo mroźna zima. W styczniu 2011 roku Spółka odnotowała spadek ilości klientów odwiedzających salony INTERSPORT, co przełożyło się bezpośrednio na mniejsze obroty w całej sieci. W minionym miesiącu, sprzedaż w całorocznych grupach towarowych przebiegała na porównywalnym poziomie do ubiegłego roku. Wiodący w tym okresie asortyment zimowy nie sprzedawał się zgodnie z przewidywaniami ze względu na: (a) nadspodziewanie wysokie temperatury o tej porze roku oraz (b) przesunięte na luty ferie województwa mazowieckiego, które są istotne pod względem sprzedaży.
 
Warto podkreślić, iż niższe przychody odnotowane przez Spółkę w styczniu 2011 roku nie odbiegają od wyników osiągniętych przez cały sektor handlu detalicznego artykułami sportowymi w Polsce oraz w Europie.
 
Prowadząc świadomą politykę finansową, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. kładzie nacisk w 2011 roku na zdecydowaną poprawę marży. Dlatego niewątpliwym sukcesem stycznia 2011 roku jest wypracowanie przez Spółkę marży ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 42%, co stanowi wzrost o 4,5 p.p. w stosunku ubiegłego roku


Załączniki
sport to the people