Szacunkowe wyniki finansowe za rok 2015
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zgodnie z § 5 pkt. 1 ppkt 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka w 2015 roku:
1) wypracowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 214.184 tys. zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014 (było: 217 184 tys. zł);
2) odnotowała wartość EBITDA w wysokości 4.954 tys. zł, wobec wartości EBITDA w wysokości 5.692 tys. zł w roku 2014;
3) odnotowała stratę brutto w wysokości 3.936 tys. zł, wobec straty brutto na poziomie 3.176 tys. zł osiągniętej w roku 2014.
Po III kwartałach 2015 roku Spółka wypracowała dodatnie wyniki finansowe - zysk brutto w wysokości 688 tys. zł, EBITDA na poziomie 6.912 tys. zł. Pozytywny trend poprawy wyników został zniweczony przez brak aury zimowej i gorszą sprzedaż pod koniec roku. Tylko w grudniu 2015 roku Spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody r/r (głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych), co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.
Ze względu na późne nadejście zimy (dopiero w styczniu 2016 r.) odnotowano efekt „przesunięcia sprzedaży” produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.
W całym roku 2015 Spółka zmniejszyła koszty prowadzenia działalności r/r :
1. o 4,1 %, tj. o 2.485 tys. zł w sklepach porównywalnych;
2. o 0,8 %, tj. o 734 tys. zł w kosztach całkowitych.
Głównym powodem osiągnięcia słabszych wyników finansowych w 2015 roku było uzyskanie mniejszej marży na sprzedaży w ujęciu r/r o 1,8% tj. 1.495 tys. zł. Na zmniejszenie marży wpływ miała:
1. słabsza sprzedaż towarów zimowych (zwłaszcza w grudniu 2015 roku)
2. wyprzedaż sezonowych towarów (która jednocześnie obniżyła stan zapasów na dzień 31.12.2015 r. o 15% r/r tj. o 9.648 tys. zł – pozytywny efekt tego działania, w postaci poprawy marży będzie widoczny w roku 2016).
Szczegółowy raport finansowy za rok 2015 zostanie opublikowany w dniu 18 marca 2016 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.