INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie („Spółka” „INTERSPORT”) informuje, że w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r. :
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 wpłynęły: (1) zmiana strategii Spółki w zakresie polityki handlowej, (2) działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, (3) zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych oraz (4) prowadzenie przez Spółkę działalności przez cały okres (w analogicznym kwartale ubiegłego roku Spółka w kwietniu prowadziła działalność w ograniczonym zakresie ze względu na obostrzenia w związku z COVID-19). Nadal głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 46,5% (wzrost 1,3 p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2021/2022) w obu kanałach sprzedaży. Pomimo lepszych wyników sprzedażowych Spółka osiągnęła wyższą stratę spowodowaną wyższymi kosztami operacyjnymi sklepów ( m.in. pełne koszty czynszów, wyższe koszty mediów, wynagrodzeń) oraz wyższymi kosztami obsługi zadłużenia finansowego.
Przedstawione powyżej wyniki finansowe mają charakter szacunkowy, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu. Publikacja ostatecznego raportu finansowego za I kwartał roku obrotowego 2022/2023 planowana jest na 22 sierpnia 2022 r.