I kwartał 2015 roku


Podwojony zysk brutto r/r,


Narastająco, od stycznia do marca 2015 roku, sieć INTERSPORT Polska S.A. wypracowała zysk brutto w wysokości 1 076 tys. zł, czyli o 107,3% lepiej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 519 tys. zł), głównie dzięki poprawie marży oraz zmniejszeniu kosztów na porównywalnych sklepach.

Pozytywny wpływ na marżę miał fakt, iż w I kwartale br. sieć INTERSPORT Polska nie przeprowadzała pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Na dzień 31 marca 2015 roku Spółka zmniejszyła r/r zapas magazynowy towarów zimowych. Jednocześnie w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży.

Sukcesem Spółki jest podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Mniejsze obroty związane są z niższą sprzedażą towarów zimowych. W I kwartale 2015 roku sieć INTERSPORT Polska osiągnęła łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 56 012 tys. zł, podczas gdy w I kwartale 2014 roku obroty Spółki były na poziomie 59 771 tys. zł.

Narastająco, od stycznia do marca 2015 roku, wartość EBITDA wyniosła 2 972 tys. zł, czyli o 12,5 % więcej, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 2 641 tys. zł).


Załączniki
sport to the people