I półrocze 2012 roku


Komentarz do osiągniętych wyników finansowych

Rekordowe wyniki pierwszego półrocza,


I półroczu 2012 roku sieć INTERSPORT Polska S.A. odnotowała znaczny wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wypracowała zysk brutto w wysokości 5.152 tys. zł. Jest to najlepszy wynik w historii firmy.

Spółka INTERSPORT Polska S.A. w I półroczu 2012 roku odnotowała przychód ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 124.929 tys. zł, czyli o 27,4 % wyższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (98.089 tys. zł w I półroczu 2011 roku).

Narastająco, od stycznia do czerwca 2012 roku, z działalności podstawowej prowadzonej w sieci sklepów INTERSPORT Polska, Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 111.606 tys. zł, czyli o 13,8% wyższe niż w I półroczu 2011 roku. W czerwcu, ze sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA EURO 2012, Spółka wypracowała dodatkowy obrót w wysokości 13.323 tys. zł.

W I półroczu 2012 roku zysk brutto wyniósł 5.152 tys. zł wobec straty brutto w wysokości 1.135 tys. zł odnotowanej w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tegoroczny zysk brutto jest najlepszym wynikiem pierwszego półrocza w historii firmy.

Zysk brutto za I półrocze w latach 2006-2012

od 1.01.-30.06. 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
(w tys. zł) 894  130  755  1.030 1.108 -1.135  5.152


Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca 2012 roku, Spółka odnotowała EBITDĘ w wysokości 9.748 tys. zł, która jest o 195,3% wyższa od EBITDY wypracowanej w analogicznym okresie ubiegłego roku (3.301 tys. zł).

Na wyniki I półrocza 2012 roku pozytywnie wpłynęły:
(1) dobry pod kątem sprzedaży sezon zimowy w I kwartale 2012 roku,
(2) wzrost obrotów na porównywalnych sklepach,
(3) dodatkowy efekt sprzedaży produktów UEFA EURO,
(4) oszczędności w kosztach prowadzonej działalności.

INTERSPORT Polska S.A. kontynuuje proces optymalizacji powierzchni sprzedaży całej sieci. W związku z wygaśnięciem umowy najmu, w lutym 2012 roku został zamknięty sklep w CHR PLAZA w Krakowie, natomiast w kwietniu i maju 2012 roku Spółka uruchomiła dwa nowe salony w Gorzowie Wielkopolskim i Kielcach.

Zdaniem Zarządu, sieć INTERSPORT Polska w najbliższej przyszłości ma duże perspektywy rozwoju. Obecnie promowana moda na aktywne spędzanie wolnego czasu oraz zdrowy tryb życia, pozytywnie wpływa na handel artykułami sportowymi w Polsce. Rozwijająca się lokalnie infrastruktura oraz łatwy dostęp do bogatej oferty sprzętowej zachęcają klientów do systematycznego zwiększania wydatków na sport i rekreację. Spółka, jako członek największej na świecie grupy zakupowej zrzeszonej pod marką INTERSPORT, posiada stały dostęp do najlepszych ofert handlowych wiodących producentów. Biorąc pod uwagę powyższe aspekty spółka
systematycznie powinna poprawiać wyniki sprzedaży.
ZARZĄD INTERSPORT Polska S.A.


Załączniki
sport to the people