rok 2013
LIST Prezesa Zarządu
Szanowni Państwo!
Firma INTERSPORT Polska SA obchodziła w 2013 roku 25-lecie powstania. Po raz kolejny nasze doświadczenie w prowadzeniu biznesu w branży sportowej pomogło nam w realizacji zamierzonych celów. Przez ponad 20 lat kluczową kategorią sprzedaży było narciarstwo. Typowa zazwyczaj dla sezonu zimowego pogoda ostatnio radykalnie się zmieniła, co wymusiło wprowadzenie dużych zmian w branży handlowej.
Postawiliśmy na rozwój sprzedaży całorocznych grup towarowych, by jak najbardziej uniezależnić się od kaprysów klimatycznych. Dzięki tej decyzji, w 2013 roku, zanotowaliśmy dwucyfrowe przyrosty sprzedaży w całorocznych grupach towarowych. Przeprowadzenie tak znaczących zmian w prowadzeniu naszego biznesu nie było łatwe. Przebudowaliśmy sklepy, aby stworzyć na stałe kornery: piłkarskie, outdorowe, runningowe i fitnesowe. Zainwestowaliśmy w dobór oraz w szkolenia sprzedawców, którzy mają fachowo doradzać klientom i pomagać im w optymalnym wyborze sprzętu i odzieży. Ponieśliśmy także inwestycje w zakresie rozwoju usług serwisowych takich jak: dynamiczne badanie stopy na bieżni, pomiar stopy czy dobór wkładek.
W roku 2013 postawiliśmy na optymalizację powierzchni sprzedaży. Zmniejszyliśmy powierzchnię sprzedaży w trzech sklepach, wynegocjowaliśmy obniżkę czynszu na pięciu lokalizacjach oraz obniżyliśmy koszty mediów. Efekty tych działań będą wyraźnie widoczne w roku 2014.
Spółka INTERSPORT Polska zakończyła w roku 2013 proces optymalizacji finansowania zewnętrznego, polegający na zmianie tenoru finansowania działalności czyli zamianie części zobowiązań krótkoterminowych na zobowiązania długoterminowe.
Wyniki finansowe. Wyłączając jednorazowe zdarzenie z roku 2012, czyli dodatkową sprzedaż poza sklepami licencjonowanych produktów UEFA EURO, Spółka w 2013 roku osiągnęła porównywalne obroty jak w roku 2012. Łączne przychody ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 219.891.000 zł czyli o 5,6% mniej niż w 2012 roku. W 2013 roku EBITDA wyniosła 6.534.000 zł, EBIT 9.000 zł, a strata netto 1.873.000 zł. Do osiągnięcia takiego wyniku w główniej mierze przyczynił się brak aury zimowej
w grudniu.
Na rok 2014 patrzymy z optymizmem. Zmiany dokonane w roku 2013, czyli wspomniana optymalizacja kosztów oraz zmiany w sprzedaży grup towarowych, w połączeniu z bardzo widocznym rozwojem trendu aktywności fizycznej Polaków powinny zaowocować dobrym wynikiem finansowym w roku 2014.
Z poważaniem
Artur Mikołajko
Prezes Zarządu
Załączniki