Niższe obroty w III kwartale 2020/2021

Niższe obroty w III kwartale 2020/2021

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 Spółka odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 40.114 tys. zł, czyli o 25,8% niższe rok do roku (było: 54.045 tys. zł) oraz wzrost o 100,3% dynamiki obrotów eCommerce stanowiącego 26,2% ogólnej sprzedaży detalicznej.


W okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 r. sieć INTERSPORT Polska wypracowała:
  • łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 40.114 tys. zł, czyli o 25,8% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 54.045 tys. zł);
  • w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) obroty netto były niższe o 60,2% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – głównie ze względu na spadek traffiku o 63% r/r;
  • wzrost o 100,3% dynamiki obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce, który stanowił 26,2% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 ze względu na rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 wprowadzono w Polsce szereg ograniczeń, które negatywnie wpłynęły na działalność Spółki.

Sklepy stacjonarne INTERSPORT zlokalizowane w galeriach handlowych - stanowiące 97% powierzchni handlowej Spółki - były zamknięte w okresie od 7 do 27 listopada 2020 r. oraz od 28 grudnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. Sieć INTERSPORT prowadziła w tym czasie sprzedaż eCommerce oraz sprzedaż hurtową za pośrednictwem magazynu głównego. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: rowery i rolki, zaś największe spadki w kategorii: narciarstwo, pływanie.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 popyt na oferowane przez Spółkę artykuły sportowe zmalał za sprawą wprowadzonych dodatkowych ograniczeń uprawiania popularnej w Polsce rekreacji ruchowej m.in. zamknięte baseny i kluby fitness oraz zakaz uprawiania narciarstwa (zamknięte stoki narciarskie, wyciągi i bazy noclegowe).

Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 122.027 tys. zł, czyli o 23,5% niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 159.529 tys. zł). Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 88,4% i stanowiła 17,1 % udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

sport to the people